Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

  • Okuloncesikolik.com internette öğretmenler için gerekli olan etkinlikleri, tutanakları ve gereken evrakları toparlayarak, ziyaretçilerine sunmayı amaçlayan; internet üzerinde Güvenli İnternet kampanyasını destekleyen bir forum eğitim sitedir.
  • Merhaba okuloncesikolik.com kullanıcıları sitemize destek olmak için konulara cevap yazarak bizlere yardımcı alabilirsiniz.

Okul Öncesi Drama Örnekleri 5

Okulöncesikolik

Administrator
Yönetici
#1


Okul Öncesi Drama Örnekleri 5 -

ETKİNLİK ADI: Aç-kapa

Amaç 1- Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
Kazanım 1- Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
YAŞ: 5-6
Kavram:Açık-kapalı
MATERYAL: —
SÜREÇ:Öğretmen yönergesi doğrultusunda grup yavaşça yürürken , öğretmen ‘bacaklarını kapa‘ deyince herkes hızlıca bacaklarını kapar.Oyun hızlanır bacaklarını aç,bacaklarını kapa,ellerini aç,ellerini kapa diye komutlar verilerek oyuna devam edilir.Şaşıran çocuk hangi durumda şaşırdıysa o şekilde bekler. Oyun bittikten sonra öğretmen ellerimizi kocaman açalım yanımızda en yakın olan arkadaşımıza sarılalım kollarımızı kapayalım der.Sonra el ele tutuşalım şarkısıyla halka olunur.

ETKİNLİK ADI:Aç kapıyı bezirgan başı
Amaç 6- Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme
Kazanım 9- Etkinliklerin süresine ilişkin yönergeye uyar.
Kazanım 10- Grup etkinliklerinin kurallarına uyar
MATERYAL:-
SÜREÇ:Öğretmen bir oyun oynayacaklarını söyler ve oyunu anlatır: “Çocuklar iki kişi bezirgan başı olur ve karşılıklı durup iki ellerini tutup köprü yaparlar. Diğerler arkadaşlarımız ise arkaya sıraya geçecek ve el ele tutuşan iki kişinin altından geçecek Geçerken de tek tek her geçecek çocuk “Aç kapıyı bezirgan başı “Kapı hakkı ne verirsin? Ne alırsın? “Arkamdaki yadigar olsun” diye daha önce öğrendiğimiz şarkımızı söylüyoruz.Sonra sırayla bezirganların açtığı kapıdan geçmeye başlarlar, bu arada bezirganlarda “1 sıçan, 2. sıçan, 3. kapan” tekerlemesi bittiğinde bezirganlar da ellerini yukarı kaldırarak geçirirler veya geçirmek istemediklerini, ellerini kapayacaklar. Yakalanan arkadaşımız artik bu bezirganlardan birinin yerini alacak, diye oyunu anlattıktan sonra öğretmen de çocuklarla oyunu oynar.Oyun böyle tüm çocuklar gecene kadar ve herkes bir kere bezirgan olana kadar sürer. Oyun bittikten sonra öğretmen dinlenmeleri için minderlerine oturmalarını söyler.

ETKİNLİK ADI: BA
Amaç 4-Algıladıklarını hatırlayabilme
Kazanım 4-Varlıkların şeklini söyler.
Amaç 5- Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
Kazanım 9- Eş nesnelere örnek verir
MATERYAL: Çeşitli resimler
SÜREÇ:Öğretmen çeşitli resimler gösterir açık kapı ,kapalı kapı,açık pencere,kapalı pencere,açık kutu,kapalı kutu,açık dolap,kapalı dolap,açık telefon,kapalı telefon,açık televizyon,kapalı televizyon vb.. resimleri gösterir ve çocukların resimlerdeki durumları söylemelerini ister. Çocuk açık kapalı şeylere örnek verir ve sınıfta açık ve kapalı olan şeyler söylenir.

ETKİNLİK ADI: Sessiz film
Amaç 4- Kendi kendini güdüleyebilme
Kazanım 1-Kendiliğinden bir işe başlar.
Kazanım 2-Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
YAŞ: 5-6
Kavram: Eski-Yeni
MATERYAL: Resim
SÜREÇ:Grup , yarım çember biçiminde oturur.Öğretmen,gruptan isteyen bir kişiyi yanına çağırıp kulağına (eski kazak,yeni telefon vb.)sözcükler söyler; ondan ses kullanmadan canlandırmasını ister.Oyun bitiminde çocuklara daha önceden hazırlanan resim ( içine yayı fırlamış koltuk,güzel bir sandalye,ayağı kırık bi masa,güzel
bir çerçeve,yırtık perdeler,temiz bir halı vb..) gösterilir.Bu resimin içinden eski ve yeni eşyaları bulmaları istenir. Sonra sınıftaki eski yeni eşyalar bulunur.

ETKİNLİK ADI: Kıyafet giyme oyunu
Amaç 2- Giysilerini giyme ve çıkarabilme
Kazanım 2- Giysilerini yardımsız çıkarır.
Kazanım 3- Giysilerini yardımsız giyer.
Kazanım 5- Giysilerini katlar
MATERYAL:Kıyafetler
SÜREÇ:Öğretmen daha önceden sınıfa eski ve yeni kıyafetler getirir ve kıyafetler bir kutuya konulur. Öğretmen çocuklarla “el ele tutuşalım” şarkısını söyleyerek bir halka olur. Çocuklar 2 gruba ayrılır.Müzik açıldığında kutudan yeni kıyafetleri giyecekler yeniyi,eski kıyafetler giyecek olanlar da eski kıyafeti bulup giyerler.Müzik durduğunda oyun biter.Hangi grup en fazla kıyafet giymiş ise o grup alkışlanır. Oyun bitiminde çocuklar çıkardıkları kıyafetleri katlarlar.Ve yerdeki minderlere geçerler.

ETKİNLİK ADI: DA
Amaç 4- Kendini sözel olarak ifade edebilme
Kazanım 2- Sohbete katılır
Kazanım 5-Söz almak için sırasını bekler.
MATERYAL: —-
SÜREÇ:Çocuklarla eski ve yeni kıyafetler,eşyalar (vb.) hakkında konuşulur.. Eskiyen kıyafetlerimizi ne yaptığımızı, yeni kıyafetlerimizi nasıl kullanmamız gerektiği, Eski eşyaları ne yaptığımız vb. şryler hakkında konuşulur,Öğretmen soru sorar,konuşmak isteyen çocuklar söz alarak ve arkadaşının sözün bitirdikten sonra konuşması istenir.

ETKİNLİK ADI: Resime göre yürüme
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 4. Sözel yönergelere uygun olarak yürür.
YAŞ: 5-6
Kavram:Hızlı-yavaş
MATERYAL: Çeşitli kartlar
SÜREÇ:Çocuklar halka şekline getirtilir. Yerde ters duran kartlardan birini alarak aynı karttan en yakınında olanın yanına giderek kol kola girilir.Müzik açıldığında karttaki resmin simgelediği hıza göre yürürler. Müzik kapandığında kartlar yere ters şekilde bırakılır ve bu uygulama bir kaç defa tekrarlanır.En son olarak herkes yerdeki kartlardan birini alarak iki gruba ayrılır el ele tutuşurlar ve grupların hızına uygun şekilde dönerler.Öğretmenin komutuyla halka olunur ve öğretmen şimdide fırça olalım ve sağa sola doğru yavaş yavaş hareket edelim der ve esas çalışmaya geçilir.

ETKİNLİK ADI: Vücudumuzla resim yapma
PSİKOMOTOR ALAN
Amaç 1- Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 1- Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar.
Amaç 5- Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 4- Tek / çift ayak üzerinde olduğu yerde zıplar.
MATERYAL:Kendi vücudumuz
SÜREÇ:Resim kağıtlarımız yerlerimizde yavaş yavaş kağıtlarımıza doğru koşuyoruz,şimdi yavaşlıyoruz,şimdi tekrar hızlanıyoruz.
Şimdi kağida yerimizde zıplaya zıplaya ulaşalım,şimdi boyamaya başlayalım.Şimdi kollarımızla yavaş yavaş boyayalım,şimdi ellerimizle hızlı hızlı boyayalım.Şimdi parmaklarımızla yavaş yavaş boyayalım,şimdi ayaklarımızla boyayalım.Şimdi topuklarımızla hızlı hızlı boyaylım,şimdi sırtımızla yavaş yavaş boyayalım,Şimdi burnumuzla boyayalım,şimdi saçlarımızla boyayalım.Şimdi oturalım ve (…) diyerek rahatlama çalışmasına geçilir.

ETKİNLİK ADI: Yaprak
DİL ALANI
Amaç 4- Kendini sözel olarak ifade edebilme.
Kazanım 6- Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.
MATERYAL: —-
SÜREÇ:Gözlerimizi kapayalım.Minik birer yaprak olduğumuzu düşünelim.Yavaş bir rüzgar esiyor. Rüzgar gitgide hızlanıyor. Artık dalda duramıyorsunuz. Hızla esen rüzgar sizi daldan kopardı ve uçurmaya başladı. Dağları, nehirleri aştınız, hızlıca uçuyorsunuz. Aniden rüzgar kesildi ve yavaş yavaş gökyüzünde süzülüyorsunuz. Nereye konmak isterdiniz? (…)

ETKİNLİK ADI: BA
AMAÇ -4 Algıladıklarını hatırlayabilme.
KAZANIM -4 Varlıkların şeklini söyler.
YAŞ: 5-6
Kavram:Kolay-zor
MATERYAL:Çeşitli resimler
SÜREÇ:Çamaşırı elinde yıkayan bayanla makinada yıkayan bayan,evini elsüpürgesiyle süpüren bayanla elektrikli süpürgeyle süpüren bayan resimleri vb. resimler çocuklara gösterilir. Hangilerinin kolay hangilerinin zor olduğu çocuklara sorulur. Çocuklardan da kolay ve zor olan şeyleri söz alarak söylemeleri istenir.Ve söylediklerini canlandırmaları için çocuğa fırsat tanınır. Her çocuk istediği kolay ve zor olan hareketi canlandırır. Öğretmen de bir canlandırma yapar çocukların bilmesini ister.Çocuklar bilince de onlara güzel bir oyun oynayalım mı çocuklar diye sorar. Ve öğretmen çocuklara; “şimdi sizinle “Bul ve Yan Yana Koy” oyunu oynayacağız diyerek oyuna geçerler.

ETKİNLİK ADI: Bul ve yan yana koy
AMAÇ -5 Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme
KAZANIM -1 Varlıkları bire bir eşleştirir.
MATERYAL:Kartlar
SÜREÇ:Öğretmen çocuklara; “şimdi sizinle “Bul ve Yan Yana Koy” oyunu oynayacağız. Torbadan herkes bir kart seçecek. Seçtiğiniz karttaki özelliğe göre ne yapmanız gerektiğine karar vereceksiniz. Bunun için arkadaşlarınızın ellerindeki kartları inceleyerek onlardan yararlanacaksınız. Örneğin, sizin elinizde çektiğiniz kartta halter kaldıran adam resmi var. Sizin, diğer arkadaşlarınızın kartlarını inceleyip halter kaldıran adam resmini bulmanız ve resmi bulunca arkadaşınızdan isteyerek yere yan yana koymanız gerekiyor” diyerek oyunu anlatır.Öğretmen oyunu çocuklara anlattıktan sonra elindeki torbayı sallayarak “Haydi kartı çek, bul ve yan yana koy” diyerek oyunu başlatır. Çektiği karta uygun olarak resimleri yan yana getiren çocuğa öğretmen resimlerin benzer ve farklı yönlerini,kolay zorluk bakımından değerlendirmeleirni sorar. Oyun çocukların ilgisi doğrultusunda devam eder. Oyun bitiminde çocuklar minderlere geçerler.

ETKİNLİK ADI: DA
Amaç -4 Kendini sözel olarak ifade edebilme
KAZANIM -5 Söz almak için sırasını bekler.
SÜREÇ: Öğretmen oyunda kullandı kartları çocuklara göstererek resimler hakkında konuşma yaparlar. Çocuklar sırayla resimde gördükleri zor mu kolay mı onları tartışırlar.

ETKİNLİK ADI:Yönergelerle yürüme PMA
Amaç 1-Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım 4-Sözel yönergelere uygun olarak yürür
Amaç 5- Denge gerektiren belirli hareketleri yapabilme
Kazanım1-Farklı zeminler üzerinde yürür
YAŞ: 5-6
Kavram:Yaşlı-genç
MATERYAL:–
SÜREÇ:Grup çember olur , liderin yönergesine göre yaşlı ve genç insan olarak yürümeye başlar. Lider : ‘Yaşlı insanın çamurda, sıcak kumlarda , topallayarak , buz üzerinde , robot gibi , cam kırıklarının üzerinde , pisliklerinin arasında , ezilmiş domateslerin üzerinde , ayaklarında topuklu ayakkabı ile , huzurlu , korkmuş , neşeli , sinirli , vb. yönergeler le ve yine genç insanın çamurda, sıcak kumlarda , topallayarak , buz üzerinde , robot gibi , cam kırıklarının üzerinde , pisliklerinin arasında , ezilmiş domateslerin üzerinde , ayaklarında topuklu ayakkabı ile , huzurlu , korkmuş , neşeli , sinirli , vb yönergelerle yürümesi istenir.En iyi taklit yapan çocuğu arkadaşları seçer.Ve bugünkü tüm etkinliklerimizdeki lider o olur
 



Üst