Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

  • Okuloncesikolik.com internette öğretmenler için gerekli olan etkinlikleri, tutanakları ve gereken evrakları toparlayarak, ziyaretçilerine sunmayı amaçlayan; internet üzerinde Güvenli İnternet kampanyasını destekleyen bir forum eğitim sitedir.
  • Merhaba okuloncesikolik.com kullanıcıları sitemize destek olmak için konulara cevap yazarak bizlere yardımcı alabilirsiniz.

Okul Öncesi Drama Örnekleri 3

Okulöncesikolik

Administrator
Yönetici
#1


Okul Öncesi Drama Örnekleri 3 -

NE KADAR DİKKATLİYİM

Serbest dolaşılır. Gezerken arkadaşlar incelenir. Liderin komutu ile durulur. En yakınında ya da arkada bulunan arkadaşla eşleşilir. Sırt sırta durulur. Görmeden eşini tarif eder. ( Saç biçimi, rengi, kıyafeti, çorap, ayakkabı vb… ) Sonra diğer eş tarif ederek oyun sürer. En iyi tarif eden eşli grup tespit edilir.

HAMUR OYUNU
Oyuncular halka şeklinde yere oturur. Bir ebe ortaya geçip oturur. O HAMURDUR. Oyuncular hamura tek hareketle şekil verirler. Hamur değiştirilerek oyuna devam edilir.
– Hamura bu defa duygu anlatacak biçimde durma pozisyonları oyuncular tarafından verilir.
– Son kez iki hamur seçilir. İki hamur birbirleri ile bütünleştirilecek şekilde yine tek hareketle oyuncular hamura şekil verirler. ( Grupta kız – erkek kaynaşması için kullanılabilecek oyundur. )

LİDER NE YAPIYOR
Oyun; eşarp, oklava, 2lt’ lik pet şişe ile oynanabilir. Halka olunur. Oyuncular sağa dönerler. Ellerinde bu araçlardan birini alırlar. ( Aynı araç istenmelidir. ) En öndeki oyuncu liderdir. Lider oklava ile hangi hareketi yaparsa arkasındaki oyuncuda onun önündeki oyuncuya bakarak aynı hareketi yapmaya çalışır. (Lider hareketleri yaparken bir taraftan da sağa doğru yürür.) Oyun lider değişimi ile devam eder.

SİHİRLİ EL
A ve B eş olur. A, B ‘nin sihirli elidir. A sihirli eli ile, eşinin herhangi bir yerine dokunur. O bölge sihirlidir. ( Mıknatıs çekimi gibi. ) Elini nasıl, nereye hareket ettirirse B vücudunun o bölgesini elin hareketi doğrultusunda yapmaya çalışır. Bu kez B sihirli el olur. Teybe klasik müzik konur. Oyun bu şekilde sürdürülür. ( Hedef davranış: Başkalarının liderliğini kabullenme, mıknatısın da aynı şekilde çektiğini oyunla kavratabilme. )

FARE OYUNU
Halka olunur. Lider gruba yerde fare olduğunu söyler. Fare ayaklarının altından geçen zıplar.

GÜVEN YÜRÜYÜŞÜ
Eş seçilir. Kol kola girilir. Eşlerden biri gözlerini kapatır. Diğer eşin gözleri açıktır. Gözü açık olan eşini gezdirirken eşinin başkalarına ve çevredeki nesnelere çarpmasını engelliyerek gezdirir. Eşler rol değiştirir. Oyuna böyle devam edilir.
A) Eş gezdirirken değişiklik yapılabilir. Örn avuç içleri teması ile yürüyüş, kollar arkada tutularak yürüyüşler gibi…
B) Eşler ortak bir ses seçerler. Eşler ayrılır. Ebe olan eşini sesinden tanımaya çalışır.
( Bu oyun da kaynaşma çalışmasıdır. Başkalarına güven duymayı geliştirir. )

ÇAMURA BATMA OYUNU
Oyun alanına oyuncular dağılır. Ebe seçilir. Ebe oyuncuları yakalamaya çalışır. Yakalanan çamura batmış olur. Ayağını açarak bekler. Oyunculardan biri ayağının arasından ebeye yakalanmadan geçerse, onu çamurdan çıkarmış olur. Ebenin amacı herkesi çamura batırmak, çamurdan çıkarılmayı engellemektir. Bunu başarınca yeni ebe seçilerek oyuna devam edilir

DUŞ ÇALIŞMASI
Ebe, halkanın ortasına geçip oturur. Gözlerini kapatır. Oyuncular sıra ile ebenin yanına giderek parmak uçları ile ona dokunur. Ebe değiştirilerek oyun sürer. ( Rahatlama çalışması )

LİDERİ BUL
Oyuncular dağınık şekilde ayakta dururlar. Ebe dışarı çıkar. Lider seçilir. Lider hem gezinir, hem de değişik hareketler yapar. (Farfara filli oyunundaki gibi) Oyuncular liderin yaptığı hareketleri yaparlarken ebe lideri bulmaya çalışır. DEĞERLENDİRME :Büyük yaş gruplarınca oynanması daha uygundur. Liderin gezerek hareket yapması oyunu güçleştirir. Okul öncesi çocuğunun lideri bulabilmesi zordur. Çok dikkat gerektirir.

EŞİNE RESİM ÇİZDİR
Eşleşilir. Kağıt alınır. Ayşe eline kalem alır. Gözünü kapatır. Ahmet Ayşe’ nin elini tutarak ona bir resim ( yüz ) çizdirir. Yeni bir kağıt alınarak roller değiştirilir. Yapılan resimler değerlendirilir. Çizilen yüz ifadeleri incelenir. Resimler; mutlu, üzgün gibi yüz ifadelerine göre gruplandırılır. Kalem tutanlara gerçekte böyle bir ifade taşıyan resim mi çizmek istedikleri sorulur. Neden çizemedikleri tartışılır. ( Bu çalışma başkalarının yönlendirmesine göre; lideri izleme, lider olma davranışını geliştirmeye yönelik bir çalışmadır. )

MASKE YAPIMI
Bir dosya kağıdı dikey olarak ikiye katlanır. Yüze tutularak göz oyukları, çene, dudaklar, burun yeri belirlenir. Yüz ovaline uyacak şekilde elle yırtılarak şekil verilir. Boyalar kullanılarak özgün bir maske oluşturulur. Maskeler ortaya konulur. Yüz ifadeleri değerlendirilir. Birbirine benzeyenler benzeyiş özelliklerine göre gruplandırılır. Maskeler alınır. Kulakların bulunduğu yere birer paket lastiği takılır. Oyuncu maskesini takar. Oluşturduğu karakteri, hareketlerle canlandırır. Seyredenler yorumlama yaparak kimi, neyi canlandırdığını bulmaya çalışırlar. ( Şımarık çocuk, palyaço, kedi gibi…)
Maskelerle rolün gerektirdiği hareketle poz verilir. ( Toplu olarak )
Fotoğraf çekilir. Gruplar oluşturulur. Roller paylaşılır. Senaryo oluşturulur. Doğaçlama yapılarak karakterler canlandırılır.

FIRÇA ÇALIŞMASI
Ayakta kollar yana açılarak birbirine değmeyecek şekilde durulur. Hayali resim; avuç içi ile, dirseklerle, ayaklarla, dizlerle, baş ile yapılır.

LASTİK OLALIM
Yere sırt üstü yatılır. Kollar baş hizasında gerilir. Ayaklar gerilir. Tüm vücut gerilir. Lider : – Bir lastiksiniz. İki ucunuzdan sizi çekerek gerdim. Şimdi bırakıyorum. ‘’ der. Bırakınca eller vücut yanına getirilir. Vücut gevşetilir. Birkaç kez tekrarlanır. ( Rahatlama çalışmasıdır. )
• Lider esner, hapşırır, öksürür, ellerini çırpar, parmaklarını şıklatır, karnı ağrıyormuş gibi yapar… Oyuncular hareketlere uygun sesler çıkarırlar.
• Kağıt dağıtılır. Oyuncular, duydukları seslerden hangisinden etkilendiyse onun resmini yapar. ( Sesleri dikkatle dinleme, sesleri hatırlama, anlamlandırma, duygularını resim yolu ile anlatma )

MEYVE SEPETİ
Halka şeklinde minderlere oturulur. Meyve isimleri verilir. Bir ebe seçilir. Lider örn elma dediğinde elmalar yer değiştirirken ebe kendisine yer bulmaya çalışır. ‘’Meyve Sepeti ‘’ dediğinde bütün meyveler yer değiştirir. ( Pasif bireyi, girişken yapmayı amaçlayan bir oyundur. )

ŞİK – ŞAK OYUNU
Halka şeklinde minderlere oturulur. Lider oyunla ilgili ön açıklamayı yapar. ( İki kez ellerle dize vurulur. İki kez eller çırpılır. El şıklatılır. 1. şıklatmada kendi ismini, 2. şıklatmada arkadaşının ismini söyle. ) Şaşıran oyundan çıkar.

ETKİNLİK ADI : Ormandaki tuzaklar
YAŞ : 5–6
SÜREÇ : Tüm sınıf
B.A.D.A. AMAÇ : Verilen bir problem durumunu çözebilme
KAZANIM :probleme çeşitli çözüm yolları söyleme
MATERYAL :Tuzak hazırlamak için ip, su birikintisi için mavi karton ve renkli fon kartonlarından hazırlanmış çiçekler.
Öğretmen daha önceden kartlara resimler hazırlamıştır. Bu resimler nesnenin nerede bulunduğunu gösteren şekildedir. Örneğin; köpeğin kulübenin içinde olması, vazonun masanın üstünde bulunması, tavuğun kümesin dışında olması vb. bu resimler büyük kartlara hazırlanır ve öğrencilere tek tek gösterilir. Öğrenciler resme bakarak varlıkların nesnelerin neresinde bulunduğunu söylerler. Nesnenin nerede bulunduğunu doğru söyleyen çocuk diğer arkadaşları tarafından alkışlanır. Etkinlik böyle devam eder daha sonra rahatlama çalışmalarına geçilir.

ETKİNLİK ADI : Nerede?
B.A.D.A. AMAÇ : mekanda konum kavramıyla ilgili yönergeleri uygulayabilme
KAZANIM : nesnenin mekandaki konumunu doğru olarak söyleme(Altında üstünde, önünde arkasında, içinde dışında, sağında solunda , yakınında uzağında)
YAŞ :5–6
MATERYAL : Büyük boy kartlar

Öğretmen ‘Evet çocuklar şimdi ben Kral Aslanın yaşadığı ormana onu aramaya gidiyorum. (Bir tane aslan seçilir ve o bir köşede uyuyordur.)Benimle gelmek ister misiniz? Çok eğlenceli bir orman gezisi olacak. Yalnız çok dikkatli olmalıyız! Ormanda bazı tuzaklar olabilir! Bunlara çok dikkat etmeliyiz. Birde çok sessiz olmamız gerekiyor! Aslana yakalanmamaya dikkat edeceğiz. Haydi, şimdi sessizce beni takip edin bakalım. Öğretmen daha önceden sınıfın bir köşesine tuzaklar hazırlamıştır. Tuzakların hazırlanmış olduğu bölüm orman olarak kabul edilir. İlk tuzak bir su birikintisi. Öğretmen : ‘Heeee oda ne bir su birikintisi. Eyvah! Çocuklar bu bir tuzak olabilir bunu geçmek için ne yapabiliriz?’ Diye sorar. Çocuklar cevap verir: ‘üstünden atlayalım.’ Tüm sınıf üstünden atlayarak orman gezisine devam ederler. Biraz sonra karşılarına bir tuzak daha çıkar. Bu tuzağın sadece bir işareti vardır. Öğretmen bu tuzağı ip bağlayarak hazırlamıştır. Öğretmen çocuklara tekrar sorar: ‘Eyvah çocuklar yine bir tuzak daha. Şimdi bunu nasıl geçeceğiz?’ İp biraz yukarıdan bağlıdır. Çocuklar cevap verir: ‘İpin altından geçelim.’ Hepsi birden ipin altından geçerler. Ormanda geziye devam ederler. Derken… karşılarına güzel bir çiçek bahçesi çıkar. Öğretmenin hazırlamış olduğu renkli fon kartonlarla yapılmış olan çiçekler yerdedir. Hepsi birden çiçekleri toplarlar. Daha sonra aslana ulaşırlar. Aslan olan çocuk yerinde uyumuş numarası yapıyordur. Çocuklar çiçekleri toplarken ses çıkarmışlardır. Bu arada aslan uyanıp çocukları yakalamaya çalışır. Çocuklar aslana yakalanmamak için kaçarlar. Aslanın yakaladığı çocuk ebe olur. Bu sefer aslan yakalanan çocuk olur.
 



Üst