Neler yeni

Hoş Geldiniz!

Okul öncesi kolik topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilecek, paylaşabilecek ve özel mesaj gönderebileceksiniz.

Şimdi kayıt ol!

Yeni konular En çok cevaplanan En görüntülenen konu En çok begenilen

  • Okuloncesikolik.com internette öğretmenler için gerekli olan etkinlikleri, tutanakları ve gereken evrakları toparlayarak, ziyaretçilerine sunmayı amaçlayan; internet üzerinde Güvenli İnternet kampanyasını destekleyen bir forum eğitim sitedir.
  • Merhaba okuloncesikolik.com kullanıcıları sitemize destek olmak için konulara cevap yazarak bizlere yardımcı alabilirsiniz.

Okul Öncesi Drama Örnekleri 1


Okulöncesikolik

Administrator
Yönetici
Katılım
20 Tem 2017
Mesajlar
1,107
Beğeniler
26
Puanları
48
#1


Okul Öncesi Drama Örnekleri 1 -

KÖŞELER
Öğretmen sınıfın her köşesıne bır isim verır. Şaşkın köşesi, yorgun köşesi, korkmuş köşesi, yanlız köşesi, neşelı köşesi gibi istersenız bu köşelerın isimlerını mevsımler yada meslek isimleri ile değiştirebılırsınız..
Öğretmen çocuklara şöyle der._ şimdi ben hangı köşenın ismını söylersem oraya gidiceksınız ve o kösenın ismi nasılsa öyle davranacaksınız . ” çocuklara komut verilir.Köşeyi güzel canlandıran çocuklar alkışlanır.

TANIŞMA TOPU OYUNU
Yere oturulur. Bir küçük top ya da top şekil verilen kağıt oyun aracıdır. Kendi ismini elinde top olan oyuncu söylerken, bir taraftan grup oyuncularından birinin gözünün içine bakarak topu ona doğru fırlatır. Bütün oyuncular oyuna katıldıktan sonra oyunda değişiklik yapılarak bu defa kimin ismi hatırlanıyorsa onun ismi söylenerek top ona atılır.
– Farklı hareket, jest ve mimiklerle kendini tanıtma oyunu ile devam edilir. Örneğin : İsmini ritmik hareketlerle söylerken ellerini şıklatma, el çırpma, ayağa kalkarak selam verme, kollar ile hareketlerle isim söyleme gibi…
– İkişer eş olunur. Basit cümlelerle eşine herkes birbirini tanıtır.
– Dörtlü grup oluşturulur. Eşler karşılıklı değiştirilir. Bir az önce eşinden dinlediklerinin kendine ait bilgilermiş gibi yeni eşine anlatır

DUYDUKLARINI HATIRLAMA
( Dönüt verme ) Grup lideri ve tüm grubun diğer üyelerine son duyduğu kişiye ait özellikleri kendi özellikleri
– gibiymiş gibi anlatma çalışması ile dikkat geliştirme, doğru hatırlama ve algılama çalışması yapılır.

RESİM ÇEKELİM
Bulunulan mekana ait 3 fotoğraf çekilmesi istenir. Resmini çeken oturur. Mekanı anlatan dip notlar ve neden o mekanın fotoğrafının çekildiği fotoğrafçılar tarafından açıklanır. ( Mekana uyum, dikkat ve güven çalışmasıdır. )

İNSAN RESİMLERİ ÇEKELİM
Ayağa kalkılır. Gruptan 3 kişinin fotoğrafının çekilmesi istenir. Bu işlem yapılırken başka fotoğrafçıların kimin resmini çektiklerinin anlamaması gerekmektedir. Neden o kişilerin resimlerinin çekildiği fotoğrafçılar tarafından açıklanır. ( Sosyometri )

KAYNAŞMA ÇALIŞMASI
Bir ebe seçilir. Herkes mekana dağılır. Ebe bir diğer kişiyi ebelemek isteyince en yakınındaki kişi ile sırt sırta verilir. El ele tutuşulur ya da kol kola girilir. Böyle bir pozisyonda ebe onu yakalayarak ebe yapamaz. ( Bireylerin birbiri ile yakınlaşmasına yarar. )

NEFES ÇALIŞMASI
Derin derin, sık sık nefes alıp verilir. Ritimli nefes alınıp verilir. Çiçek koklanır. ( Hayali ) Doğum günlerinin olduğunu düşünülmesi istenir. Derin bir nefes alınır. Öne doğru belden 90’ açı yapılarak öne eğilerek nefes verilir. (Mum söndürür gibi…)

PAYLAŞMA, BİREYİ İKNA ETME ÇALIŞMASI
İkili eş olunur. Eşlerden biri eline para alır. O para onundur. Diğerinin amacı o parayı elde etmektir. Çünkü o para onun için hayati önem taşımaktadır. Eş çeşitli yollar kullanarak parayı elde etmeye çalışacaktır. Oyun rol değişimi ile devam eder.
Değerlendirme : Oyun sonunda neler hissedildiği, parayı elde etmek için hangi yollara başvurulduğu değerlendirilir.

KURT – KUZU OYUNU
Daire olunur. El ele tutuşulur. Kurt halkanın dışına çıkar. Kuzu içerde kalır. Değişiklik : Kuzunun halkanın dışına çıkması yasaktır. Kurdun içeriye girmemesi gerekir. Girdiğinde kuzunun yakalanmama şansı yoktur. ( Üstün dayanışma sağlamak için uygulanabilecek oyundur. ) Yine oyunun sonunda değerlendirme yapılır. Kuzunun yakalanma nedenleri ve yakalanmaması için nelerin yapılıp –yapılmaması gerektiği tartışılır.

NELER GÖRDÜM
Pencereden dışarıya belirli bir süre bakılır. Eğer grup üyeleri yazı yazmayı biliyorsa kağıda not tutabilir. Bilmiyorlarsa gördüklerini akılda tutarlar. En fazla kimin not tuttuğu araştırılır. Okuması istenir. Ya da parmakları ile sayarak söylerler. Diğer üyelerin söylenenden farklı olarak gördüklerinin neler olduğu araştırılır. Bir sonraki birey önceden söylenmiş nesneyi söylememeye özen gösterir. Değerlendirme : Söz almayanlardan neden söz almadıkları sorulur. Ortak görüşün olduğundan bahsederek söz almama nedenini açıklar. Farklı özelliklerin görüldüğü bunun aynı yere bakıldığı halde neden farklı şeyler görülmüş olabileceği tartışılır. (Bakılan nesneyi fark edebilme, ayrıntıyı bulma çalışması. )

NESNEYİ DOKUNARAK TANIMA OYUNU
İçi görünmeyen torbaya herkes bir nesne koyar. Diğer üyelere göstermez. Ya da lider bu seçimi kendisi önceden yaparak hazırlar. Oyuncular çember olarak yan yana yere oturur. Lider herkesin gözlerini kapamasını ister. Sıra ile oyuncuların eline, belirli sayıdaki nesneler verilir. Oyuncu dokunarak tanımaya çalıştığı nesneyi sağında oturan arkadaşına uzatır. En son oyuncuya gelen nesne, lider tarafından alınarak tekrar torbaya koyar. Oyuncular tahmin yürüterek nesnenin adını söylerler. Adı söylenmeyen nesne olup olmadığı, kaç tane nesneye dokundukları sorulur. Poşet yere boşaltılır. Görmeleri sağlanır. Yanıtlarının doğru olup olmadığına yine kendileri karar verirler. ( Tanımlama, algılama, düzgün cümle kurma becerilerini geliştirme oyunudur. )

YENİ BİR ÖYKÜ OLUŞTURMA
Üçlü gruplar oluşturulur. Yerdeki nesnelerden birini, oluşturulan grupların liderleri seçerek gruplarına geri dönerler. Nesne ile ilgili bir öykü oluşturulur. Roller paylaşılır. Nesneyi, seyredenlerin tanımasını sağlayacak öykü dramatize edilir. ( Sosyal gelişim: Sorumluluk alma, aldığı sorumluluğu yerine getirme, bireyler arası iletişim ve estetik duyguların gelişimi. )

MENDİL KİMDE
Yan yana bitişerek minderlere oturulur. Dizler hafif bükülür. Eller dizlerin altında tutulur. Ebe seçilir. Çemberin ortasına geçer. Ebe gözlerini kapatır. Lider mendili çocuklardan birinin eline verir. Ebe gözünü açar. Oyuncular ebeye hissettirmeden mendili elden ele dolaştırırken yakalanan yeni ebe olur.

ELLERİMDEN BENİ TANI
Ayakta durulur. Eş seçilir. Eşler birbirinin ellerini dokunarak, bakarak incelerler. Bir süre sonra halka olunur. Ebe ortaya geçer. Gözlerini kapatır. Herkes yer değiştirir. Oyuncular ellerini ebeye uzatırlar. Ebe, dokunarak eşini bulmaya çalışır. ( Algı geliştirme. )

EV – KİRACI OYUNU
Üçlü gruplar oluşturulur. İki çocuk el ele tutuşur. ( ev olurlar. ) Bir çocuk, iki çocuğun oluşturduğu halkanın ortasına geçer. Bu kiracıdır. 1 – 2 çocuk evsizdir. Bunlar ebedirler. Lider: ‘’1-2-3 kiracılar ev değiştir ‘’ deyince ebe ya da ebeler boşalan evlere girmeye çalışır. Açıkta kalanlar yeni ebelerdir. ( Düşünme, çabuk karar verme, kaynaşma çalışmasıdır. )