1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.
  2. Okuloncesikolik.com internette öğretmenler için gerekli olan etkinlikleri, tutanakları ve gereken evrakları toparlayarak, ziyaretçilerine sunmayı amaçlayan; internet üzerinde Güvenli İnternet kampanyasını destekleyen bir forum eğitim sitedir.
    Uyarıyı kapat
  3. Merhaba okuloncesikolik.com kullanıcıları sitemize destek olmak için konulara cevap yazarak bizlere yardımcı alabilirsiniz.
    Uyarıyı kapat

Hoppalak İle Zıppalak Tam Yarım Gün Planlar

'Farklı Çocuk Eğitim Setleri ve Kitapları' forumunda Okulöncesikolik tarafından 5 Eki 2017 tarihinde açılan konu

Bu Sayfayı Paylaş

  1. Okulöncesikolik

    Okulöncesikolik Administrator
    Site Yetkilisi

    Katılım:
    20 Tem 2017
    Mesaj:
    429
    Alınan Beğeniler:
    15
    Hoppalak İle Zıppalak Tam Yarım Gün Planlar - Farklı Çocuk Eğitim Setleri ve Kitapları - Aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.


    TAM GÜNLÜK EĞİTİM PLANI


    OKULDA NELER YAPACAĞIM?


    Etkinlik Çeşidi : Türkçe Etkinliği-Sanat Etkinliği (Büyük grup etkinliği)

    Yaş grubu :




    KAZANIM VE GÖSTERGELERİ


    Bilişsel gelişim

    Kazanım 5. Nesne ya da varlıkları gözlemler.

    Göstergeleri: Nesne/varlığın adını büyüklüğünü, dokusunu söyler.

    Dil gelişimi

    Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır

    Göstergeleri: Sohbete katılır.

    Motor gelişim

    Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar.

    Göstergeleri: Malzemelere elleriyle şekil verir.

    Malzemelere araç kullanarak şekil verir.

    Sosyal duygusal gelişim

    Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar.

    Göstergeleri: Kuralların gerekli olduğunu söyler.

    Özbakım becerileri

    Kazanım 3. Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeler yapar.

    Göstergeleri: Ev ve okuldaki eşyaları temiz ve özenle kullanır.

    Ev/okuldaki eşyalarını toplar.

    ÖĞRENME SÜRECİ

    Çocuklarla yere çember biçiminde oturulur. Çocuklara artık bu sınıfın bir öğrencisi olduklarını, sınıfta çok güzel etkinlikler yapılacağını söylenir.

    Okulda neler yapılır bu konuda neler biliyorsunuz? Diye sorulur. Söz almak için parmak kaldırmak gerektiği konuşanların dinlenmesi gerektiği açıklanır. Parmak kaldıran çocuklara söz hakkı verilerek okul hakkında neler bildiklerini arkadaşlarına açıklama fırsatı verilir. Daha sonra“Okula başladım ” adlı tekerleme hep birlikte söylenir.


    OKULA BAŞLADIM

    Suda mısır haşladım

    Eğlenmeye başladım.

    Artık çocuk değilim

    Bak okula başladım.
    (S. TABAR)



    Tekerlemenin bitiminde çocuklar çalışma masalarına alınarak oyun hamuru gösterilir. Öğretmen "oyun hamuru ile nasıl oynanır bilen var mı? " diye sorar. Çocukların cevapları dinlenir.

    Hamurları top şeklinde yuvarlayarak önce küçük parçalar halinde çocuklara dağıtılır. Ellerindeki oyun hamurunun nasıl olduğunu anlatmalarını ister. Yumuşak mı? Sert mi? Ne renk? Büyük bir top mu? Küçük bir top mu? Çocuklardan alınan cevaplar doğrultusunda bir de büyük top yapılarak çocuklara verilir. İki oyun hamurundan yapılmış topu karşılaştırmalarını istenir. Daha sonra oyun hamurları ile serbest oynamalarına fırsat verilir. ”Çalışmamız bitti, toplanıyoruz. Şimdi temizlik zamanı temizliği çok seviyoruz, lay lay laya lay. ” Sınıf temizliği için rehberlikte bulunulur. Öğretmen çocuklara temizlik malzemelerinin kullanılması konusunda model olur.
     

    Ekli dosyalar:

Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş