1. Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha Fazla Bilgi.
  2. Okuloncesikolik.com internette öğretmenler için gerekli olan etkinlikleri, tutanakları ve gereken evrakları toparlayarak, ziyaretçilerine sunmayı amaçlayan; internet üzerinde Güvenli İnternet kampanyasını destekleyen bir forum eğitim sitedir.
    Uyarıyı kapat
  3. Merhaba okuloncesikolik.com kullanıcıları sitemize destek olmak için konulara cevap yazarak bizlere yardımcı alabilirsiniz.
    Uyarıyı kapat

Ekim Ayı Günlük Planı İndir Timaş

'GÜNLÜK PLAN ÖRNEKLERİ' forumunda Okulöncesikolik tarafından 12 Ağu 2017 tarihinde açılan konu

Bu Sayfayı Paylaş

  1. Okulöncesikolik

    Okulöncesikolik Administrator
    Site Yetkilisi

    Katılım:
    20 Tem 2017
    Mesaj:
    429
    Alınan Beğeniler:
    15
    Ekim Ayı Günlük Planı İndir timasplanlar-ekimyarimgun linkten indirebilirsiniz.

    Okulun Adı : …………………………………………………..

    Tarih : ….. / …. / 20…..

    Yaş Grubu (Ay): 48-66

    Öğretmen Adı : …………………………………………………..


    Ekim 1. Gün

    EĞİTİM AKIŞI


    ■ Güne Başlama Zamanı

    Çocuklar gelmeden önce her çocuğun masasının üzerine farklı ülkelerin çocuklarına ait çeşitli maskeler bırakılır. Çocuklara masadaki maskeleri takmaları söylenir. Çocukların maskelerle serbest oyun oynamalarına izin verilir.

    ■ Oyun Zamanı

    Oyun zamanı bitiminde sınıf hep birlikte toplanır. Tuvalet ve temizlik ihtiyaçlarını gideren çocuklar kahvaltıya geçmek için sıra olurlar.

    ■ Kahvaltı – Temizlik

    ■ Etkinlik Zamanı

    “Dünya Çocuklarını Seviyorum” isimli bütünleştirilmiş Türkçe ve sanat etkinliği

    “Küçük Kuşuma Şarkı Söylüyorum” isimli müzik etkinliği

    ■ Günü Değerlendirme Zamanı


    ■ Eve gidiş

    Hazırlıklar tamamlanır ve çocuklarla vedalaşılır.

    DÜNYA ÇOCUKLARINI SEVİYORUM

    Etkinlik Türü: Türkçe ve Sanat (Bütünleştirilmiş Büyük Grup ve Bireysel Etkinlik)

    Yaş Grubu (Ay): 48-66


    KAZANIMLAR VE GÖSTERGELERİ
    BİLİŞSEL GELİŞİM



    Kazanım 17: Neden-sonuç ilişkisi kurar.

    Göstergeleri:

    Bir olayın olası nedenlerini söyler.

    Bir olayın olası sonuçlarını söyler.


    DİL GELİŞİMİ

    Kazanım 5: Dili iletişim amacıyla kullanır.

    Göstergeleri:

    Sohbete katılır.

    Konuşmak için sırasını bekler.

    Duygu, düşünce ve hayallerini söyler.

    Kazanım 6: Sözcük dağarcığını geliştirir.

    Göstergeleri:

    Dinlediklerinde yeni olan sözcükleri fark eder ve sözcüklerin anlamlarını sorar.

    Yeni öğrendiği sözcükleri anlamlarına uygun olarak kullanır.

    SOSYAL VE DUYGUSAL GELİŞİM


    Kazanım 9: Farklı kültürel özellikleri açıklar.

    Göstergeleri:

    Kendi ülkesinin kültürüne ait özellikleri söyler.

    Kendi ülkesinin kültürü ile diğer kültürlerin benzer ve farklı özelliklerini söyler.

    Farklı ülkelerin kendine özgü kültürel özellikleri olduğunu söyler.

    ÖZ BAKIM BECERİLERİ

    Kazanım 3: Yaşam alanlarında gerekli düzenlemeleri yapar.

    Göstergeleri:

    Ev/okuldaki eşyaları toplar.

    Ev/okuldaki eşyaları yerleştirir.

    ÖĞRENME SÜRECİ
    Çocuklar daire şeklinde oturur. Dünya Çocuk Günü ile ilgili aşağıdaki “Dünya Çocuklarını Seviyorum” başlıklı öykü anlatılır. Öykü anlatımı sonrası çocuklara öykü hakkında sorular sorulur. Çocukların sordukları sorulara yanıt verilir.


    Sohbet sonrası masalara geçilir. Çocuklara farklı ülkeleri temsil eden çocukların olduğu resimler dağıtılır. Farklı artık materyaller masalara konulmuştur. Yapıştırıcı da vererek farklı ülkelere ait çocukların kıyafetlerini süslemeleri için çocuklara rehberlik edilir.

    Emre uyandığında çok heyecanlıydı. Çünkü o gün sınıflarına farklı ülkelerden çocuklar misafir olacaktı. Elini yüzünü yıkadı ve kahvaltısını yaptı. Annesini öperek okul servisine bindi. Okula geldiğinde arkadaşlarına “Günaydın!” dedi. Herkes hem çok heyecanlıydı, hem de sevinçliydi. Misafirleri bir an önce görmek için sabırsızlanıyorlardı. Öğretmenleri misafirlere vermek için çeşitli hediyeler aldığını, bunları hep birlikte hediye paketi yapmaları gerektiğini söyledi. Hediye paketlerini güzelce süslediler. Selin, “Öğretmenim ne zaman gelecekler?” diye sordu. Öğretmenleri gülümseyerek, “Birazdan gelirler sanırım.” dedi. Can, nasıl anlaşacaklarını çok merak ediyordu. Bu konuyu öğretmenine sordu. Öğretmenleri her milletin kendine özgü bir dilinin olduğunu hatırlatıp bu yüzden sınıfa tercüman geleceğini söyledi. Emre, “Tercüman nedir?” diye sordu. Öğretmenleri, “Bizim söylediklerinizi yabancıların diline, yabancıların söylediklerini de bizim dilinize aktararak anlaşmamıza yardımcı olan görevlilere tercüman denir.” dedi. O sırada kapı çalındı. Hizmetlimiz misafirlerin geldiğini haber verdi. Öğretmenleri herkesin hediyesini eline almasını söyledi. Az sonra sınıfımıza pek çok çocuk girdi. Misafirlerimizin elini sıktık. Hediyeleri onlara verdik. Onlar da bize hediyeler verdiler. O gün hep birlikte güzel oyunlar oynadık, şarkılar söyledik, resimler yaptık. Bir süre sonra tercümana gerek olmadan da anlaşabileceğimizi fark ettik. Ne de olsa farklı ülkelerin çocukları olsak da hepimiz insandık.

    MATERYALLER KAVRAMLAR
    Yapıştırıcı, artık materyaller (pul, kumaş vb.)
    SÖZCÜKLER
    Çocuk, dünya, tercüman
    AİLE KATILIMI
    [​IMG] Ailelere, çocuklarına dünyanın farklı ülkelerinde yaşayan çocukların kılık kıyafetlerini ve gündelik yaşamlarını anlatan resimli bir kitap hediye ederek birlikte incelemeleri önerisi iletilir.


    [​IMG] İnteraktif Etkinlikler (Ekim 1. Hafta / 1. Etkinlik)

    UYARLAMA DEĞERLENDİRME
    [​IMG] En çok hangi maskeyi beğendiniz?


    [​IMG] Öyküde en çok dikkatinizi çeken olay hangisidir?




    ■ Genel Değerlendirme
     
Yükleniyor...

Bu Sayfayı Paylaş