Neler yeni

Hoş Geldiniz!

Okul öncesi kolik topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilecek, paylaşabilecek ve özel mesaj gönderebileceksiniz.

Şimdi kayıt ol!
  • Okuloncesikolik.com internette öğretmenler için gerekli olan etkinlikleri, tutanakları ve gereken evrakları toparlayarak, ziyaretçilerine sunmayı amaçlayan; internet üzerinde Güvenli İnternet kampanyasını destekleyen bir forum eğitim sitedir.
  • Merhaba okuloncesikolik.com kullanıcıları sitemize destek olmak için konulara cevap yazarak bizlere yardımcı alabilirsiniz.

Akıllı Robidik Eğitim Seti Okul Öncesi Planlar

Okulöncesikolik

Administrator
Yönetici
Katılım
20 Tem 2017
Mesajlar
469
Beğeniler
23
Puanları
18
#1
Akıllı Robidik Eğitim Seti Okul Öncesi Planlar - Aşağıdaki linkten indirebilirsiniz.



GÜNLÜK ETKİNLİK PLANI

HAYVANLARI SEVELİM

Etkinlik Türü: Müzik-Drama (Bütünleştirilmiş Büyük Grup Etkinliği)

Yaş Grubu

KAZANIM VE GÖSTERGELERİ

Bilişsel Gelişim

Kazanım 1 : Nesne/durum/olaya dikkatini verir.

Göstergeleri: Dikkat edilmesi gereken nesne/durum/olaya odaklanır.

Kazanım 5 : Nesne ya da varlıkları gözlemler.

Göstergeleri: Nesne/varlığın adını söyler. Nesne/ varlığın sesini söyler.

Dil Gelişimi

Kazanım 1 : Sesleri ayırt eder.

Göstergeleri: Sesin özelliğini söyler. Sesler arasındaki benzerlik ve farklılıkları söyler. Verilen sese benzer sesler çıkarır.

Kazanım 2 : Sesini uygun kullanır.

Göstergeleri: Konuşurken/şarkı söylerken nefesini doğru kullanır. Konuşurken/şarkı söylerken sesinin tonunu ayarlar.

Kazanım 7 : Dinledikleri/izlediklerinin anlamını kavrar.

Göstergeleri: Sözel yönergeleri yerine getirir.

Kazanım 8 : Dinledikleri/izlediklerini çeşitli yollarla ifade eder.

Göstergeleri: Dinledikleri/izlediklerini müzik yoluyla sergiler. Dinledikleri/izlediklerini drama yoluyla sergiler.

Motor Gelişim

Kazanım 1: Yer değiştirme hareketleri yapar.

Göstergeleri: Isınma ve soğuma hareketlerini bir rehber eşliğinde yapar. Yönergeler doğrultusunda koşar.

Kazanım 5: Müzik ve ritm eşliğinde hareket eder.

Göstergeleri: Müzik ve ritm eşliğinde çeşitli hareketleri ardı ardına yapar.

Sosyal ve Duygusal gelişim

Kazanım 4 : Bir olay ya da durumla ilgili olarak başkalarının duygularını açıklar.

Göstergeleri: Başkalarının duygularını söyler. Başkalarının duygularının nedenlerini söyler.

Başkalarının duygularının sonuçlarını söyler.

ÖĞRENME SÜRECİ

Öğretmen çocukları etrafına toplar ve hepsine “Hayvanları Seviyorum” rozeti takar. Yeryüzünde yaşayan hayvanlarla ilgili bilgi verir.”Yeryüzünde çok sayıda ve çok çeşitte hayvan yaşar. Bunların bir kısmı evcildir ve insanlarla birlikte yaşarlar. Evcil olmayan hayvanlar da vardır. İnsanlara pek çok faydaları olan hayvanları sevelim ve koruyalım. Onları rahatsız etmeyelim. Yaralı ve hasta olanları veterinere götürelim. Hayvanlara iyi bakıp besleyelim. Bu kısa sohbetten sonra “Hayvanları Sevelim” etkinliğine geçilir.

Öğretmen çocuklara “Hayvanları Sevelim” şarkısını CD’den birkaç kez dinletir. Kendileri de öğrenebildikleri kadar katılarak söylemeye çalışırlar. Şarkıda adı geçen hayvanların rolleri çocuklara dağıtılır. (Çocuklar rolüne girdikleri hayvanın resminin çizilmiş olduğu şapkayı başlarına takabilecekleri gibi, o hayvanların maskelerinden de yararlanılabilir. Öğretmen bunları daha önceden hazırlar)

Rollerini alan çocuklar sınıfın uzak bir köşesinde beklerler. Sonra öğretmenin işareti ve katılımıyla birlikte diğer çocuklar şarkı söylemeye başlarlar. Şarkı aynı zamanda CD’ den de verilir. Şarkıda adı geçen hayvanın rolündeki çocuk kendi adı geçince şarkı söyleyen çocukların yanına canlandırdığı hayvanın taklidini yaparak yaklaşır ve o çocukların elinden yiyeceğini/yemini yer ve şarkının sözlerinde de belirtildiği gibi el sallayarak uzaklaşır. Hayvan rolündeki tüm çocuklar birer birer yemlendikten sonra şarkı ve oyun sona erer. Şarkı söyleyen ve hayvan rolündeki çocukların rolleri değiştirilerek, oyun bir kez daha veya çocukların ilgisi ve isteği doğrultusunda oynanır.


Şarkı: Hayvanları Sevelim

Dün küçük bir kuş ağaca kondu

Ne güzel, ne güzel ötüyordu.

Gittim evden yem getirdim (Kuş şarkı söyleyenlerin yanına geir ve ellerinden yemini yer.)

Yemini yiyince uçtu gitti
 

Ekli dosyalar